تبلیغات
**انسان 2009 ** - ** اگر قرار است فست ‌فود بخوریم!**

**انسان 2009 **


..

RSS


منوی اصلی

» صفحه نخست
»
ایمیل ما
» تماس با ما
»
آرشیو مطالب
»
لینك آر اس اس
» طراح قالب

موضوعات
» شعر
» پیمان ابدی(بدلكار ماهر ایرانی)
» خدا یا.....
» ترفندهای كامپیوتری
» بهداشت و سلامت
» طنز
» روانشناسی
» عمومی
» طالع بینی

آرشیو ماهانه
» شهریور 1390
» تیر 1390
» فروردین 1390
» بهمن 1389
» تیر 1389
» خرداد 1389
» فروردین 1389
» اسفند 1388
» دی 1388
» آذر 1388
» آبان 1388
» مهر 1388

لیست کامل آرشیو ماهانه

لینک دوستان
» حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
» " هر كه، هرچه جدیده "
» راز خوشبختی
» خلوت دل

لیست کامل پیوندها

آمار بازدید

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


تبلیغات

درباره ما

من به یک هراس
همیشه طرحهای ساده و سایه های باران خورده ام را
بی دلیل بر باد داده ام
بعد از این دیگر
نه به خواب قاصدکی تعبیر خواهم شد
و نه به اعتبار چند خیال رنگ و رو رفته


ghorubepaeiz@gmail.com

مدیر وبلاگ: ..**.. انسان زیبا ..**..

نویسندگان
» ..**.. انسان زیبا ..**..


** اگر قرار است فست ‌فود بخوریم!**

مرتبط با : بهداشت و سلامت

آنچه خیلی‌ها را به سمت رستوران‌های فست ‌فود می‌ كشاند، كمبود وقت است. خیلی‌ها هم برای اینكه شام یا ناهاری را در بیرون از منزل خورده باشند، در بین انواع رستوران‌ها، رستوران‌های فست ‌فود را انتخاب می ‌كنند، چون خرج كمتری روی دست‌شان می ‌گذارد. بسیاری از خانواده‌ها هم به اصرار فرزندان خود، پا به فروشگاه‌‌های عرضه فست‌ فود می‌ گذارند.

اگر به هر دلیلی وارد یكی از این رستوران‌ها شدید، توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

1)‌ رستورانی را انتخاب كنید كه فهرست غذایی متنوعی داشته باشد. در فهرست غذا، به دنبال غذاهای بخارپز، آب‌پز، كبابی، پخته یا تنوری باشید. دور ناگت ‌مرغ و انواع سوخاری مرغ را خط بكشید.

2) این حق مسلم شماست كه بدانید رستوران از چه نوع روغن یا كره‌ای در طبخ غذا استفاده می ‌كند و میزان چربی، قند، نمك و كالری هر كدام از غذاها چقدر است. تعارف را كنار بگذارید. سلامت شما مهم‌تر از این حرف‌هاست.

از خدمتکار بخواهید نان، كره، نوشابه‌های قندی، انواع سس‌های چرب و نمكدان را از روی میزتان بردارد.

3) تأكید كنید كه سس سالاد یا غذا را روی آن نریزند و در ظرفی جداگانه برایتان بیاورند. به این ترتیب می ‌توانید خودتان مقدار مصرف آن را مشخص كنید.

4) برای نوشیدنی به جای نوشابه‌های گازدار از آب، آب معدنی یا دوغ بدون گاز استفاده کنید.

5) سعی كنید برای طعم دادن به غذا از سس‌های چرب استفاده نكنید. مایونز را فراموش كنید. طعم ‌دهنده‌هایی مثل سس‌ گوجه ‌فرنگی یا سس خردل انتخاب‌های بهتری هستند. دقت كنید كنار ساندویچ‌تان چه چیزهایی گذاشته‌اند. كاهو و گوجه فرنگی خوب است، اما می ‌توانید خیار شور را كنار بگذارید.

6) اگر پُرس غذای رستوران بزرگ‌ تر از معمول است، از پیشخدمت بخواهید برایتان یك ظرف یك ‌بار مصرف بیاورد و نیمی از غذا را در همان ابتدا داخل ظرف بریزید و آن را بدون خجالت برای ناهار یا شام فردا به خانه ببرید.

7) اگر نمی ‌توانید قید دسر را بزنید، حتما آن را با شخصی كه همراه‌تان است، نصف كنید. چون دسر حاوی انرژی زیادی است، حتی می ‌توانید پیش‌غذا و غذای اصلی خود را هم با دیگران قسمت كنید. این ‌طوری خیلی بهتر است.

8) هر نوع چربی مشهود را، هر اندازه كوچك هم كه باشد، از مرغ و گوشت غذایتان جدا كنید.

9) منوی غذا را با دقت بخوانید. عجله نكنید. شما حق دارید بعضی از سفارش‌های شخصی و بهداشتی خود را به رستوران دیكته كنید.

10) هنگام سفارش به اندازه ی غذا دقت كنید. از انواع سوپرسایز، دوبل یا خانواده پرهیز كنید. اگر می ‌شود، پُرس‌های نصفه و مینی سفارش بدهید. یادتان باشد كه هر چه برگر بزرگ‌ تر باشد، درصد چربی آن هم بسیار بالاتر خواهد بود.

11) به جای سیب‌زمینی سرخ‌كرده، یك چیز سالم‌ تر سفارش بدهید: میوه، سبزی و سالاد.

مدت‌هاست كه رستوران‌های فست فود انواع سالاد را هم به‌ ‌فهرست غذایی ‌شان‌ ‌اضافه كرده‌اند. البته خیلی از این سالادها هم خطرناك است. برای مثال سالاد مرغ مك‌دونالد حتی بیشتر از یك‌ ‌همبرگر بزرگ كالری دارد‌.‌ خیلی از رستوران‌های فست ‌فود هم هستند كه سالادهای خوبی دارند كه حتی می ‌تواند، جای یك وعده ی غذایی را هم بگیرد.

12) مرغ و جوجه همیشه هم انتخاب خوبی نیستند، ولی اگر هوس كرده‌اید، كبابی‌اش را بخورید نه سرخ‌كرده.

13) اگر بتوانید غذا را همراه خود به منزل ببرید و آنجا بخورید، خیلی بهتر است. فضای رستوران‌های فست ‌فود طوری است كه آدم بی‌ محابا غذا می‌ خورد. به علاوه، در خانه می‌ توانید میوه، سبزی، ماست و دیگر مواد غذایی سالم و سودمند را هم به غذای خود اضافه ‌كنید.


ارسال شده توسط ..**.. انسان زیبا ..**..

در سه شنبه 17 فروردین 1389

نظرات ()




.:: مطالب پیشین ::.

» توبه مجنون
» جملات زیبا
» برخورد پلیس در نقاط مختلف جهان
» طنز 6
» طنز 5
» طنز 4
» طنز. چرا سوال بیهوده3
» طنز. چرا سوال بیهوده
» تولد
» زندگی این است
» سنگ و آب
» مرا دریاب
» بزن باران
» سال نو مبارک
» فلسفه بافی ها برای در چاه افتادن




Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by ensane2009
Design By : wWw.Theme-Designer.Com