تبلیغات
**انسان 2009 ** - **چه راهبردهای درمانی برای چاقی وجود دارد؟ **

**انسان 2009 **


..

RSS


منوی اصلی

» صفحه نخست
»
ایمیل ما
» تماس با ما
»
آرشیو مطالب
»
لینك آر اس اس
» طراح قالب

موضوعات
» شعر
» پیمان ابدی(بدلكار ماهر ایرانی)
» خدا یا.....
» ترفندهای كامپیوتری
» بهداشت و سلامت
» طنز
» روانشناسی
» عمومی
» طالع بینی

آرشیو ماهانه
» شهریور 1390
» تیر 1390
» فروردین 1390
» بهمن 1389
» تیر 1389
» خرداد 1389
» فروردین 1389
» اسفند 1388
» دی 1388
» آذر 1388
» آبان 1388
» مهر 1388

لیست کامل آرشیو ماهانه

لینک دوستان
» حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
» " هر كه، هرچه جدیده "
» راز خوشبختی
» خلوت دل

لیست کامل پیوندها

آمار بازدید

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :


تبلیغات

درباره ما

من به یک هراس
همیشه طرحهای ساده و سایه های باران خورده ام را
بی دلیل بر باد داده ام
بعد از این دیگر
نه به خواب قاصدکی تعبیر خواهم شد
و نه به اعتبار چند خیال رنگ و رو رفته


ghorubepaeiz@gmail.com

مدیر وبلاگ: ..**.. انسان زیبا ..**..

نویسندگان
» ..**.. انسان زیبا ..**..


**چه راهبردهای درمانی برای چاقی وجود دارد؟ **

مرتبط با : بهداشت و سلامت

موفق‌ترین راهبرد در زمینه كاهش وزن شامل كاهش كالرى دریافتى، افزایش فعالیت جسمى، افزایش مصرف فیبرهاى غذایى،كاهش مصرف چربى و رفتاردرمانى جهت بهبود و اصلاح عادات غذایى و فعالیت هاى جسمى است.

اهداف :

هدف اولیه درمان باید كاهش ده درصدى وزن نسبت به وزن پایه باشد. این میزان، تاثیر عوامل خطرزاى مرتبط با چاقى را كاهش مى دهد. در صورت موفقیت و اگر مجاز باشد، مى توان باز هم در جهت كاهش وزن تلاش كرد.

محدوده زمانى قابل قبول براى كاهش ده درصدى وزن بدن، شش ماه است كه در این مدت وزن با سرعت نیم تا یك كیلوگرم در هفته كاهش مى یابد.

حفظ وزن به دست آمده باید پس از اقدام به یك درمان شش ماهه جهت كاهش وزن، در اولویت باشد.

رژیم غذایی:

اولین و مهم ترین رفتاری که می توان برای کنترل چاقی مفرط می توان داشت، انتخاب رژیم غذایی مناسب، متعادل و کم کالری است. اکثر کارشناسان و دست اندرکاران امر بهداشت، رژیم غذایی با 1200 تا 1500 کالری در روز که شامل مواد زیر باشد، را توصیه می کنند. 60 درصد کربوهیدرات، 30 درصد چربی و 10 درصد پروتئین.

 كاهش چربى غذا بدون كاهش كالرى، منجر به كاهش وزن نمى شود. كاهش چربى غذا مى تواند به كاهش كالرى منجر شود و این براى قلب سودمند است.

غذاهاى حاوى مقادیر زیادى چربى و شكر مانند كیك ها، كرم، چیپس، مایونز و كره نباید كاملاً حذف شوند اما نباید هر روز و به طور مداوم مصرف شوند. به جاى آن هر چه بیشتر از سبزیجات، میوه ها، غلات كامل و حبوبات كه مغذى بوده اما چاق كننده نیستند، استفاده كنید.

فعالیتهای بدنی و ورزشی:

تمهیدات و رژیم های غذایی كم كالری نمی توانند در طولانی مدت روش های خوبی برای كاهش وزن باشند. تحقیقات نشان داده كه انجام فعالیت و تمرینات فیزیكی ورزشی در كوتاه مدت می تواند روش خوبی برای كاهش وزن به شمار برود. مطالعات و پژوهش ها به روشنی نشان داده اند كه تمرینات مرتب ورزشی بهترین و تنها روش برای كنترل وزن در طولانی مدت به شمار می رود.

انجام مرتب تمرینات و فعالیت های فیزیكی و ورزشی می تواند برخی از شرایط دارویی و درمانی را كه برای كاهش عوارض چاقی مفرط، فرد در حال استفاده كردن از آن است را بهبود ببخشد.

یك فعالیت جسمى متعادل را انتخاب كنید و آن را تا ۳۰ دقیقه یا بیشتر در اغلب و ترجیحاً تمامى روزهاى هفته انجام دهید. یك ورزش سبك مانند قدم زدن، شنا یا دوچرخه سوارى را انتخاب كنید و از ورزش هاى سنگین بپرهیزید.

به علاوه، ورزش كردن را با شدت كم آغاز كنید تا عضلات شما به حركت عادت كنند. به تدریج و به طور منظم به زمان هر جلسه را به مدت ۵ الى ۱۰ دقیقه افزایش دهید. بیش از آنكه در فكر سوزاندن چربى بیشترى باشید، سعى كنید ورزش كردن را براى مدت طولانى ترى ادامه دهید.

متعادل سازی رفتاری

تعامل بین پرخوری و عادت نداشتن به فعالیت های ورزشی می تواند موجب افزایش وزن گردد. زمان هایی خاص، مكان هایی خاص و برخی از شرایط عاطفی و احساسی می تواند با پرخوری و كاهش فعالیت های فیزیكی – ورزشی رابطه داشته باشد. در اكثر روش های درمانی برای چاقی مفرط به فرد مورد نظر توصیه می شود كه هر روز لیستی از تمام مواد غذایی مصرفی خود تهیه كند، چه می خورد و با چه كسی می خورد، همچنین شرایط و روحیاتی كه بر روند خرد وخوراك وی تاثیر گذار است را نیز باید یادداشت كند. پس از یك تا 2 هفته، لیستی از الگوی غذایی و یا فعالیت های فیزیكی ورزشی و یا احساسات منفی ای كه موجب پرخوری می شود به دست می آید. هنگامی که رفتارها و عادات تغذیه ای شما مشخص بشود، آن گاه می توان تکنیک ها و درمان های مناسبی را برای جلوگیری از ابتلا به چاقی مفرط و همچنین پرهیز از عادات نامناسب تغذیه ای را مشخص کرد.

درمان دارویی:

داروهاى كاهنده وزن كه مصرف طولانى مدت آنها بوسیله مراجع دارویی رسمی  تایید شده است، مى توانند به عنوان بخشى از یك برنامه جامع كاهش وزن شامل درمان غذایى و فعالیت جسمى در مورد بیمارانى كه به دقت انتخاب شده باشند، به کار روند.

این بیماران شامل افراد با  BMI بالاى ۳۰ باشد و بدون عامل خطرآفرین دیگری برای بیماری‌های قلبی-عروقی د یا  افرادی با  BMI آنها بالاى ۲۷ و داراى دو عامل خطرآفرین یا بیشتر برای بیماری قلبی-عروقی می‌شوند که با روش‌هاى غیردارویى رایج نتوان وزن آنها را كاهش داد یا در سطح مطلوب نگاه داشت.

درمان دارویى را همچنین مى توان در طول دوره نگهدارنده درمان، مد نظر قرار داد. .

جراحى به منظور كاهش وزن:

جراحی گزینه درمانی براى بیمارانى محسوب مى‌شود كه به دقت انتخاب شده و مبتلا به چاقى شدید از نظر بالینى باشند. یعنى BMI آنها بالاى ۴۰ باشد یا داراى BMI بالاى ۳۰ و بیمارى‌هاى همراه بوده و مداخلات درمانی دیگر در آنها با شكست مواجه شده باشند و بیمار در معرض خطر بالاى ابتلا به بیمارى‌هاى همراه با چاقى باشند. نظارت پزشكى مادام العمر پس از جراحى، یك ضرورت است.


ارسال شده توسط ..**.. انسان زیبا ..**..

در سه شنبه 17 فروردین 1389

نظرات ()




.:: مطالب پیشین ::.

» توبه مجنون
» جملات زیبا
» برخورد پلیس در نقاط مختلف جهان
» طنز 6
» طنز 5
» طنز 4
» طنز. چرا سوال بیهوده3
» طنز. چرا سوال بیهوده
» تولد
» زندگی این است
» سنگ و آب
» مرا دریاب
» بزن باران
» سال نو مبارک
» فلسفه بافی ها برای در چاه افتادن




Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by ensane2009
Design By : wWw.Theme-Designer.Com